Vid Pyrenéernas sluttningar

Det är en tidig och något kylig höstmorgon 1977 på Pyrenéernas sluttningar utmed nuvarande väg D173 strax söder om den lilla byn Aragnouet Village.

När det började skymma parkerade jag min Renault 16 TS (1970 års modell) på en liten p-plats vid vägkanten några mil innan gränsen till Spanien och övernattade i bilen.
Reklamen hade lovat en skön bädd endast endast med några specialbeslag på framstolarna, vilket jag beställde och monterade innan resan. Men någon skön bädd var inte något jag noterade efter några nätter i bilen på vägen söderut.
Denna morgon vaknade återigen den något stela kroppen sakta till liv och så många timmars sömn blev det inte. Men genom immiga fönster anade jag en vacker om än något dramatisk soluppgång.
Innan jag fortsatte resan var jag bara tvungen att dokumentera den magnifika himlen tillsammans med min Renault.



Nää, nu sitter jag här och blåljuger för er. Sanningen är att bilden ovan ett montage av 2 bilder jag fotade för något år sedan. Renault'n stod parkerad på ett industriområde intill en gul vägg på en liten ort i Skaraborg och himlen fotade jag samma morgon då jag korkade upp termosen. Därefter trixade jag lite genom att lager på lager lägga ihop dessa två bilder.

Kommentarer