BP i Björkfors

Godmorgon hälsar BP-pysslingen - en maskot som symboliserade kundservice och som BP använde mellan 1966 och 1973. När självservice och automattankande slog igenom i början av 70-talet fyllde maskoten ingen funktion och togs bort.

BP-macken hos Siewert och Kersti Johansson i Björkfors är en nostalgimack jag sett på bild många gånger de senaste 10 åren.
När jag på min lilla 2 dagars "vitfläckpåkartan"-roadtrip i Östergötlands län kom på väg 134 (vacker och slingrande) och såg den stora BP skylten och vägvisningen "Björkfors 5" tänkte jag att de 5 km fram till macken var värd en koll för att med egna bilder dokumentera det jag sett av macken under åren.
I övrigt var Björkfors ett fint litet samhälle intill sjöarna Björken och Åsunden.




Kommentarer

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer