I en Standard Vanguard

Mor och far hade sålt motorcykeln i mitten av 50-talet och satsat på bil av förklariga anledningar. Denna bild är nog från 1959 och är vår Standard Vanguard Phase 1. Om jag minns rätt från fars anekdoter så var det en 1948 års modell och denna bil var ett "ihopaplock" från två Standard Vanguard och jag tror att farbror polisen hade ett och annat att erinra om denna bil vid en vägkontroll. Kanske inte just vid denna tidpunkt för här är vi på en Värmlandstur, och det är jag som kikar upp från baksätet på väg från Rottneros. Vanguarden såldes och under tidiga 60-talet och sedan var det Volkswagen 1200 och 1300 som gällde fram till tidiga 70-talet.

Kommentarer

  1. Underbar bild. Du var redan då en hemlig liten grabb, kikar försiktigt över kanten ;)

    SvaraRadera
  2. Åhhhh så fin den bilen är! Ditt intresse för bilar måste nog ha väckts redan då. Det ska ju böjas i tid sägs det.

    SvaraRadera
  3. Underbar familjebild! Gillar de bulliga formerna på bilen. "Ihopaplocket" ser ut att vara extrautrustad med praktisk sökarlykta, radioantenn och då förmodligen också en radio.

    SvaraRadera
  4. Frihet och framtidtro...

    SvaraRadera
  5. Så kul att bilden är bevarad :)

    SvaraRadera
  6. Ja det är verkligen skoj.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul bild! Håller på och erinrar mig 1950 talet och min morfar hade en kompis som kom i den bilen

      Radera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.